Скупштина станара 24. Јун

Поштоване комшије,

Позивам вас на скупштину станара 24ог Јуна, са почетком у 19 часова. Локација: Гаражни простор Генерала Љубомира Милића 2 (улазна врата зграде биће откључана, гаражна врата отворена)

Тема састанка: Очитавање утрошене топлотне енергије, разматрање замене фирме која очитава потрошњу

Детаљи:

Након првог емаил-а послатог од стране компаније Rarex, а која је подигла велику дебату у свим зградама на којима они врше очитавања, покренула се акција од стране одређеног броја председника скупштина да се ова ситуација рашчисти. Са Rarexом је 3 пута покушан састанак међутим нема одзива на позив за исти. Укратко, Rarex не може да условљава било какво баждарење калориметара (јер не постоји законски основ за то), нити сме да тражи (условљава) замену батерија на којима је гаранција још једну целу годину (замена је потребна тек следеће године). Они могу само да констатују ситуацију и предложе. У складу са њиховим обавештењем да ће се уговор аутоматски раскинути уколико се не замене батерије или не баждаре калориметри, сматрам да су сами раскинули уговор, јер не поштују гарантне рокове као ни законе. У наставку се налазе сви детаљи као и понуда друге (професионалне) фирме која може вршити очитавања. Јако је битно да на скупштину сви дођу, јер се уговор са новом фирмом мора потписати до половине Јула (тј. донети одлука да се раскине са Рареxом). Уколико се не донесе одлука највероватније ћемо остати са наплатом по м2 а то се никоме не исплати. На скупштину понесите личну карту (требамо записати број због одлуке)
– Прве 2 године рада система грејања, комплетно одржавање система било је под одговорношћу Грађевинске дирекције Србије, а извођач радова била је фирма Rarex
– Фирма Rarex је тада требала урадити први преглед уређаја (баждарење), на основу препоруке дирекције за мерила (на шта се они сада позивају), а то нису урадили јер у прилог томе иде чињеница да ниједно наше бројило нема контролну маркицу
– Како смо се ближили истеку те две године, фирма Rarex нас је обавестила да морамо склопити са њима уговор и да не постоји могућност да нити једна друга фирма врши очитавање. То није тачно! Уређаји нису закључани, њих могу читати и друге фирме
– У току сезона суочавали смо се више пута са очитавањима са грешком, а услед запрљаности турбина калориметара. Сваки пут смо ми били ти који су проверавали извештаје и на основу математике долазили до претпоставке где је проблем. Чак је прошле године ЦД Гиле вршио чишћење турбина, како би били сигурни у исправност система мерења. И поврх тога имали смо другачије проблеме које смо опет ми иницирали за решавањем.
– Сада смо дословце уцењени да мењамо батерије на уредјајима на којима гаранција важи још пуних годину дана ( документација се налази на сајту зграде – https://skupstinastanara.in.rs/2017/05/30/tehnicka-dokumentacija-kalorimetri/)
– Или да вршимо баждарење које законом није регулисано (наши уређаји нису делитељи топлоте, већ индикатори потрошње, стим у вези и сама дирекција за мерења је рекла да је ово искључиво у надлежности фирме која врши очитавања, док је калориметар у подстаници делитељ и он подлеже баждарењу)
– У исто време, нити једна друга фирма која врши очитавања у насељу не захтева баждарење па чак ни не инсистира на замени батерије након истека гаранције (већ предлаже). Сви други на месечном нивоу прате ситуацију и уколико уоче да постоји проблем тек тада постоји обавеза замене

Сходно свему претходно наведеном, уз сарадњи са другим скупштинама, приступили смо тражењу друге фирме која би вршила очитавања. Тренутно у насељу се најбоље показао Техномер, који врши наплату месечно, врши провере инсталација месечно (део њиховог уговора), итд.. За сада нисам чуо за замерке на њихов рад. У прилогу је понуда, предлог уговора можете видети преко https://goo.gl/J8j9NG. Цена очитавања је иста 20 евра+ПДВ, али се месечно наплаћује и нема додатних условљавања. Молим прочитајте и будите спремни са вашим питањима/сугестијама за састанак

Уколико не донесемо одлуку до 15ог Јула можемо бити у ситуацији да се наплата врши по м2, уместо по очитаној потрошњи. Са друге стране имамо могућност да изаберемо компанију, без додатних, пропратних трошкова (баждарења, замена батерије, итд)

Комшијски поздрав